• خوشبختی چیست
  • خوشبخنی واقعی
  • خوشبختی کجاست
  • خوشبختی واقعی کجاست
  • خوشبختی در کجاست
  • خوشبختی واقعی در کجاست
  • خوشبختی

خوشبختی و سعادت@خوشبختی کجاست@خوشبختی چیست

موفقیت یعنی ؛ ثروت ، سلامتی ، آرامش ، عزت نفس و ارتباط قلبی با خدا

 

موفقیت

 

نکات مهم برای رسیدن به موفقیت

 

به نام خدای مهربان

سلام

موضوع موفقیت بسیار موضوع مهم و چالش برانگیزی هست ، زمانی که در مورد موفقیت صحبت به میان می آید بیشتر جنبه مالی و موقعیت اجتماعی آدم ها  به ذهن انسان خطور میکند و اگر مثالی بخواهیم بزنیم آدمهایی را مثال میزنیم که از نظر مالی و کسب ثروت موفق شده اند و یا کسانی که از نظر شغلی و موقعیت اجتماعی به موفقیت رسیده اند. 

 

موفقیت واقعی و خوشبختی 

قبل از اینکه وارد بحث موفقیت شویم باید این را بدانیم موفقیت واقعی یعنی فرد باید در همه جنبه های زندگی به موفقیت برسد و تنها موفقیت مالی یا اجتماعی کافی نیست .

همانطور که میدانید همه جنبه های مختلف زندگی را باید دز نظر بگیریم که تشکیل شده از ارتباط معنوی با خدا ، عزت نفس ، آرامش درونی ، سلامتی جسمی و روحی ، رابطه عاطفی ، روابط خانوادگی ، روابط اجتماعی ، ثروت و موفقیت فردی .

و کسی که در همه این جنبه ها موفق باشد انسان موفق محسوب میشود و اگر کسی که از نظر مالی بسیار انسان موفقی هست وثروت خوبی دارد ولی از نظر روابط عاطفی یا روابط اجتماعی مشکل دارد مشخصا این شخص انسان موفقی محسوب نمیشود یا کسی که از نظر روابط خانوادگی رابطه خوبی دارد یا روابط معنوی اش و ارتباط قلبی اش با خدا عالی هست ، ولی مشکل مالی دارد  باز هم این فرد انسان موفقی محسوب نمیشود  ، از نظر من انسانی موفق هست که درهمه جنبه های زندگیش درعالی ترین سطح بتواند زندگی کند.

با این حال این قسمت از سایت مسیر نور را به این موضوع اختصاص داده ام تا در مورد موفقیت مالی و موفقیت های اجتماعی با شما صحبت کنم و می‌پردازم به روش های رسیدن به موفقیت های مالی و موفقیت های شغلی و اجتماعی.

 

نکات مهم برای موفقیت و خوشبختی 

پس میریم سراغ موفقیت مالی و اجتماعی.

 کسی که میخواهد به موفقیت مالی  برسد باید بر روی اهداف خودش تمرکز داشته باشد و فقط در مسیری که انتخاب کرده حرکت کند ، یعنی کسی که  میگوید من می‌خواهم انسان موفقی بشوم ولی هیچ حرکتی انجام نمیدهد یا از این شاخه به شاخه دیگر می پرد و یا در مورد هدفی که انتخاب کرده است هیچ مطالعه ایی ندارد ، نه تحقیقی ، نه حرکتی و نه تمرکزی ، مشخصا این آدم به هدفش نخواهد رسید و کارش فقط شعار دادن است .

کسی که یک تصمیمی میگیرد و هدفی را در زندگیش انتخاب می‌کند باید در راستای هدفش قدم بردارد ، حرکت کند و فقط بر روی هدفی که انتخاب کرده است متمرکز باشد و  هدف گذاری کوتاه مدت وهمچنین هدف گذاری های بلند مدت داشته باشد .

هدف گذاری های کوتاه مدت انجام دادن یعنی برای تمام ساعات روزش برنامه ریزی داشه باشد ، برای لحظه لحظه زندگیش ارزش قائل شود

هدف گذاری بلند مدت یعنی برای پنج سال آینده هدف خودش را مشخص کند بعد همان پنج سال  را تقسیم می‌کند به هدف گذاری های کوتاه مدت و تصمیم میگیرد که من در سال اول به فلان موقعیت میرسم ، درسال دوم به فلان موقعیت میرسم و در سال سوم به فلان موقعیت ، تا نهایتا خواسته‌ خودش را در سال پنجم به دست آورد .

به این صورت که  سال اول را برنامه ریزی میکند و هدفگذاری یک ساله انجام میدهد  و دوباره  یک سال را تقسیم بندی می‌کند به برنامه ریزی سه ماهه و نهایتا برنامه ریزی  یک ماهه انجام می دهد و یک ماه خودش را هم به صورت برنامه ریزی هفتگی و نهاینا برنامه ریزی روزانه خودش را مشخص میکند و تمام ساعات روز و شب خودش را زمان بندی می کند.

و این تفاوت یک انسان موفق با سایر افراد جامعه هست ، همین آدم بعد از پنج سال با هم نوعان خودش زمین تا آسمان فاصله دارد .

 کسی که هدفمند زندگی می کند و تصمیم می گیرد که در این مدت باید از نظر علمی به فلان موقعیت برسم و فلان اطلاعات علمی را داشته باشم ، اگر با شرکت کردن در کلاس های آموزشی یا مطالعه کردن یا تحقیق در مورد ملزوماتی هست که برای رسیدن به هدفش کمک میکند باید در زمینه هدفی که انتخاب کرده است آموزش های کافی را ببیند و این لازمه رسیدن به اهداف بزرگ در زندگیست چون قبل از هرکاری باید اطلاعات فرد نسبت به آن خواسته کامل باشد و اطلاعات علمی فرد موفق به حدی بالا باشد که بتواند در مسیر علائق خودش محکم و پرقدرت قدم بردارد و این اولین و مهمترین قدم در مسیر رسیدن به هر هدفی هست که یک فرد هدفمند برمی دارد.

و قدم بعدی که هم زمان با قدم اول برمی دارد الگو برداری از انسان های موفق هست که به آن موقعیت رسیده اند ، مثلا یک استاد دانشگاه ، یک پزشک  ، یک مهندس ، یک سرمایه دار ، یک ثروتمند و...‌‌ را الگوی خودش قرار میدهد و در مورد باورهای او مطالعه می‌کند و کارهایی که آن فرد انجام داده را بررسی می‌کند و از او الگو برداری می‌کند تا اینکه به هدف خودش نزدیک تر شود حتی می‌تواند با او مصاحبه کند و آن فرد موفق را از نزدیک ببیند و اگر از نزدیک امکان ملاقات او را را ندارد می‌تواند زندگی نامه اش را بخواند و نحوه رسیدن به اهداف آن فرد را برسی کند و در موردش تحقیق کند .

 چون مطالعه زندگی نامه افراد موفق این باور را در وجود انسان ایجاد می کند که فلانی توانسته پس من هم می توانم و این تمرین یکی از مهم ترین تمرینات رسیدن به موفقیت هست که در کلاسهای آموزشی ، دانشجویان من این تمرین را حتما باید انجام دهند .

 

قدرت کلام و ایجاد خوشبختی و موفقیت

قدم سوم که باز هم همزمان با قدم اول و دوم این موضوع رو باید رعایت کنید همیشه در مورد موفقیتی که میخواهید بدست آورید با خودتان و با افرادی که با خودشما هم فرکانس هستند صحبت کنید و این صحبت کردن در مورد موفقیت یعنی استفاده از قدرت کلام ، قدرت کلام یکی از مهم ترین ارکان رسیدن به موفقیت هست .

بزرگی می گفت ؛ « کلام تو عصای معجزه گر توست . »

 

قدرت تجسم و رسیدن به موفقیت و خوشبختی 

قدم بعدی استفاده از نیروی بسیار خارق العاده تجسم هست،من پیشنهاد میکنم هر روز یک زمانی را قرار بدهید و در طول روز پنج دقیقه ، ده دقیقه ، نیم ساعت و هرچقدر که می‌تونید یک تایمی را قرار دهید برای تجسم کردن در مورد هدف خودتان تصویر سازی کنید و لحظه ایی را برای خودتان تصویر سازی کنید که به اون هدفتان رسیده ایید و از اینکه به هدفتان رسیده ایید لذت می‌برید .

 

قدرت نوشتن و خلق خوشبختی 

همزمان با این موضوع در دفتر خوشبختی خودتان در مورد زمانی بنویسید که به آن موفقیت دست پیدا کرده ایید ، مثل یک دفتر خاطرات ، تنها تفاوتی که این دفتر خاطرات با بقیه دارد این است که این دفتر خاطرات در مورد آینده است در مورد گذشته نیست و اینها خاطراتی هستند که در مورد آینده خودت می نویسی ، به طوری که انگار آن اتفاق خوش آیند رخ داده و شما از نوشتن خاطرات زندگی خودتان لذت می برید .

بهتراست بدانید ، نوشتن بسیار کار مهمی هست و بسیار فرکانس بالایی داد ، به همین دلیل بهترین کار برای رسیدن به موفقییت نوشتن اهداف است و با نوشتن فرکانسی را به جهان هستی ارسال میکنید که کائنات نمی توانند به آن نه بگویند ، نوشتن اهداف و آرزو ها مانند این است که با جهان هستی قرار داد می بندی و جهان به آن قرار داد پایبند هست ، نشانه آن کاملا در کتاب قرآن مشهود است و اگر دقت کنید خداوند به قلم قسم خورده و یا جایی که می خواهد مهم بودن موضوعی را بیان کند ار کلمه کتب استفاده می کند و کتب یعنی نوشتیم ،مثل « كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ » ما روزه را برای شما نوشتیم که درر ترجمه ها نوشته اند ما روزه را بر شما واجب کردیم و هرجا مهم بودن موضوع و اجباری بودن آن را می خواهد بیان کند از کلمه کتب استفاده می کند .

نتیجه این که نوشتن بسیار مهم هست .

 

عزت نفس و رسیدن به موفقیت و خوشبختی واقعی 

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که در رسیدن موفقیت به انسان کمک می‌کند رشد عزت نفس انسان هست که در مبحث عزت نفس زیاد صحبت کرده ام و شما را ارجاع میدهم به مبحث عزت نفس ، مطالب گفته شده را مطالعه کنید و با درک عمیق آن رسیدن به موفقیت  خودتان را سرعت بدهید .

دوستان عزیزم:

موضوعاتی که مطرح میکنم به صورت خلاصه وار میگویم واگر همین مطالبی که گفته می شوند را در  روند زندگیتان استفاده کنید قطعا به موفقیت های بی نظیر دست پیدا خواهید کرد و موفقیت و خوشبختی واقعی را لمس میکنید.

هرچند هر کدام از این مطالبی که به شما میگویم بسیار گسترده و بسیار مفصل هستند و در سایر صفحات سایت مسیر نور توضیح داده ام با این حال در کلاسهای آموزشی در این زمینه ها بیشتر توضیح میدم.

عزیزانم:

آرزوی قلبی من خوشبختی و موفقیت شماست.

 

در پایان آرزوی خوشبختی ، سلامتی ، موفقیت و ثروت  را برای شما دارم و آرزو میکنم در دنیا و آخرت سربلند زندگی کنید و شمارا به الله مهربان می سپارم .

خدانگهدار.

 

سایت آموزشی مسیر نور

مهندس حبیب خیری

 

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مدیریتی مسیرنور تماس بگیرید.

تماس با واتساپ
Close and go back to page