• خوشبختی چیست
  • خوشبخنی واقعی
  • خوشبختی کجاست
  • خوشبختی واقعی کجاست
  • خوشبختی در کجاست
  • خوشبختی واقعی در کجاست
  • خوشبختی

خوشبختی و سعادت@خوشبختی کجاست@خوشبختی چیست

سلامتی جسمی و روحی

  

راز سلامتی جسمی و روحی

به نام خدای مهربان

سلام

همانطور که می دانید بزرگترین نعمت زندگی انسان سلامتی جسمی اوست و اگر کسی از نظر جسمی مشکلی داشته باشد از خیلی از نعمتهای خدا دادی نمی تواند استفاده کند و یا از نعمتهایی که در اختیارش هست محروم می شود و دوست دارد هر بهایی را بپردازد تا سلامتی خودش را به دست آورد، تا جایی که خیلی از افرادی که مشکل حادّی دارند حاضرند هر آنچه دارند بدهند ولی سلامت زندگی کنند.

پس برای لذت بردن از زندگی قبل از همه چیز مهم ترین چیز داشتن سلامتی جسمی و روحی است.

کسی که سلامت زندگی کند می تواند به موفقیت و آرامش فکر کند، کسی که سلامت باشد می تواند هدفگذاری کند و به اهدافش فکر کند، کسی که سلامت باشد می تواند رشد فکری داشته باشد و کسی که سلامت باشد می تواند به دنبال تفریح، شادی و لذت بردن از زندگی در این جهان مادی باشد.

آدم بیمار چگونه می تواند به موفقیت، شادی، آرامش و هدفگذاری بیاندیشد، آدم بیمار همیشه به دنبال درمان بیماری خودش است، تاجایی که اگر نعمتی هم داشته باشد نمی تواند از آن استفاده کند و مهم تر اینکه هزینه های گزافی را باید بپردازد تا سلامتی خودش را به دست آورد.

اگر دقت کرده باشید امروزه بیشتر از 70 درصد افراد بالای 30 سال در جامعه درگیر انواع بیماری های عجیب و غریب هستند که 100 سال پیش چنین بیماری هایی وجود نداشتند، بیماری هایی مانند دیابت نوع دو، کبد چرب، خودایمنی، سکته قلبی، چاقی حتی در کودکان، مشکلات کبدی، نارسایی کلیوی، آرتروز مفاصل، کک و مک، جوشهای صورت، غده های سرطانی و ...

مثلا برای تشخیص اینکه چند در صد افراد جامعه دچار بیماری دیابت نوع دو هستند و یا بدن آنها مقاوم به انسولین شده است افراد می توانند تست میزان انسولین و یا HOMA-IR  بگیرند و به این نتیجه میرسند که حداقل 60 درصد جامعه یاپیش دیابتی دارند یا دچار دیابت نوع دو هستند در صورتی که از آن اطلاع ندارند.

به لطف خدای مهربان دوره ایی را آماده کرده ام که شما با درک مطالب این دوره و رعایت نکات گفته شده در آن سلامتی خودتان را به دست خواهید آورد و از اسرار بزرگی پرده برمی دارم که ارتباط مستقیم با سلامتی جسم و روح انسان دارد به همین دلیل اسم این دوره را گذاشته ام راز سلامتی حسمی و روحی انسان. 

بزرگترین راز سلامتی 

ریشه 90 درصد از بیماری های عصر حاضر مصرف مواد غذایی نامناسب مانند کربوهیدرات، شیرینی های صنعتی، روغنهای صنعتی نامناسب و میوه های نامناسب و روش زندگی و عدم کنترل ورودی های ذهن در عصر حاضر است.

جالب اینجاست که جامعه پزشکی برای درمان این بیماری ها عمدتاً به دنبال دلیل به وجود آمدن بیماری نیستند و با تجویز انواع مسکّنها و داروهای شیمیایی سعی در این دارند که این مشکلات را برطرف کنند و نسبت به روش درمان خودشان تعصب عجیبی دارند.

در صورتی که باید به دنبال دلیل ایجاد بیماری باشند نه تجویز انواع مسکّنها و داروهای شیمیایی خطرناک که خود آن دارو ها موجب ایجاد بیماری های جدید می شوند.

شاید به ظاهر ساده باشد و باور آن سخت باشد، ولی نکته اینجاست که ریشه ماجرا در نوع تغذیه نامناسب و کنترل ذهن انسان نهفته است و با تغییر ساده در روند تغذیه برای جسم و کنترل ورودی ذهن برای روح انسان این مشکلات به سادگی قابل حل هستند و تنها کافیست بدن انسان مواد غذایی را استفاده کند که برای آن ساخته شده است و با آن سازگار است و از مواد غذایی پرهیز کند که با آن سازگار نیست و این امر ساده، بزرگ ترین راز سلامتی جسمی بشریت در عصر حاضر است .

به همین دلیل به لطف خدای مهربان در این دوره آموزشی این موضوعات را مطرح کرده ام و به شما گفته ام که چه غذا هایی را در چه زمانهایی بخورید و چه کارهایی را انجام دهید تا سلامتی  خودتان را به دست آورید و از سلامتی به دست آمده تا آخر عمرتان لذت ببرید.

هر چند در ابتدای این دوره ی آموزشی تمرکز من بر روی نوع تغذیه و درمان انواع بیماری های جسمی انسان است و در مرحله دوم بر روی کنترل ورودی های ذهن و ایجاد آرامش درونی و سلامتی روحی است و به این نتیجه خواهیم رسید که این دو همزمان باید رعایت شوند تا زندگی سالم و آرامی را داشته باشیم...( ادامه مطلب ) 

 

ورود به کلاس آموزشی سلامتی جسمی

 

 

 

.....................................................

  

 

در این صفحه می خوانید

 

ارتباط سلامتی با افکار درونی

به نام خدای مهربان

سلام

میخواهم در مورد سلامتی با شما صحبت کنم .

با توجه به اینکه رکن اصلی زندگی انسانها سلامتی جسمی و روحی است به همین دلیل باید مهارت کافی را در حفظ سلامتی خودشان داشته باشند و باید آگاه باشند که با چه روش هایی می‌توانند از نظر جسمی و روحی سالم زندگی کنند .

از طرفی با توجه به اینکه خود انسان ها هستند که سلامتی یا بیماری را در وجودشان  ایجاد میکنند ، می خواهیم بدانیم چرا بعضی از افراد سالم زندگی میکنند و بعضی افراد همیشه  با بیماری در گیرند . 

سلامتی همیشگی 

حتما شنیده ایید فرد هشتاد یا نود سالش هست و موقعی که از او سوال می‌کنی تا به حال چند باردکتر رفته ایی ، و او در پاسخ می گوید: درطول عمرم یک قرص هم مصرف نکرده ام .

و بعضی از آدم ها هستند که در سن سی سالگی یا چهل سالگی انواع قرص ها را مصرف می کنند  و راهکار درمان خیلی از بیماری هارا هم میدانند و اگر از این افراد در مورد شیوه زندگی شان بررسی کنید می بینید  ، شب می‌خواهند بخوابند حتما باید قرص خواب بخورند یا قرص ضد استرس مصرف می کنند یا بیماری قلبی دارند یا کبد چرب و یا انواع مریضی را دارند که با آن در گیر هستند.

حالا می‌خواهیم ببینیم چرا این دو گروه با این همه تفاوت با هم ، زندگی میکنند.

عوامل سلامتی و ایجاد خوشبختی 

انسانها به چند دلیل مهم دچار بیماری می شوند و اولین دلیل آن این است که ، باتوجه کردن به خود بیماری ، بیماری را به زندگی خودشان جذب میکنند.

و عمدتا این‌ توجه آدم ها است که باعث جذب بیماری به سمت زندگیشان میشود.

انواع توجه به بیماری

چند مثال مهم می زنم لطفا با دقت مطالعه بفرمایید:

زمانی که یک نوع بیماری در جامعه شایع میشود عده ایی طبق عادت شروع میکنند راجع به آن بیماری تحقیق میکنند و راه کار های درمان آن بیماری را سرچ میکنند ودنبال این هستند که بدانند منشأ آن بیماری کجاست و چند نفر به آن بیماری مبتلا شده اند  ، و روش درمان آن بیماری چیست .

و دو گروه این کار را انجام می دهند گروه اول جامعه پزشکی هست و گروه دوم مردم عادی هستند .

و روی صحبت من با گروه دوم است .

نکته اینجاست این افراد این کار را از روی ترس انجام می دهند که دروجودشان ایجاد شده است و می‌ترسند مبادا آنها هم  به آن بیماری مبتلا شوند ، به همین خاطر شروع می‌کنند راجع به بیماری اطلاعات جمع میکنند تا روشهای پیشگیری و درمان آن بیماری را بلد باشند .

از گروه دوم عده ایی هم هستند که کارشان تحقیق کردن در مورد انواع دارو ها است ، این هم یک نوع دیگر از توجهات است ، مثلا  یک نفر سرما خوردگی دارد ، این افراد علائم بیماری را  از او می‌پرسند و داروهای مورد نیاز را تجویز میکنند که فلان دارو را بخور حتی ساعت های مصرفش را هم می‌دانند و به راحتی مثل یک پزشک داروهایی که راه درمان آن بیماری هست را میگویند.

و اگر راجع به زندگی خود همین فرد تحقیق کنید ، متوجه می شوید که اکثرا یاخودشان بیمارهستند یا اطرافیانشان بیمارند و همیشه با بیماری سر و کار دارند ، در صورتی که هیچ تخصص پزشکی هم ندارند ولی انواع دارو هارا بلد هستند و می‌توانند دارو تجویز کنند و این هم یک نوع دیگر از توجه کردن به بیماری است .

مهمترین دلیل سلامتی 

حال  اگر بخواهیم بدانیم دلیل اینهمه توجه به بیماری چیست ، جوابش خیلی ساده است و تنها دلیلش ترس و نگرانی در وجود آنهاست ، ترس در دل این آدم ها باعث میشود به سمتی توجه کنند و بخواهند جلوی آن بیماری یا آن اتفاق ناگوار را بگیرند.

درصورتی که خیلی از پزشکان وپرستاران هستند که صبح تا شب با بیماران سر و کار دارند ، محققانی هستند که دنبال روش های درمان انواع بیماری ها هستند و انواع دارو ها را می‌شناسند و با آن داروها  زندگی میکنند و همه توجهشان به انواع  بیماری است ، ولی عموما سالم زندگی میکنند و اصلا بیمار هم نمیشوند ، پزشک هایی هستند که یک عمرپزشکی کرده اند و در بیمارستان ها ، داروخانه ها یا مراکز داروسازی یا در آزمایشگاه های بزرگ زندگی می کنند ولی همیشه سالم و سلامت هستند .

فرق بین این دو گروه چیست ؟

گروه اول که به بیماری توجه می‌کنند از روی ترس است ، گروه دوم که به بیماری توجه می‌کنند از روی تحقیق و رسیدن به نتایج مطلوب است و احساس درونی  این دو گروه با همدیگر متفاوت است ، به همین دلیل  گروه اول بیماری را به سمت خودشان جذب میکنند ، ولی گروه دوم بیماری را به سمت خودشان جذب نمیکنند ، دلیلش هم این است که هیچ ترسی در وجودشان نیست و این فاصله بین این دو گروه هست که با فرکانسهای مختلف زندگی می کنند.

پس یک نتیجه مهم می‌خواهم بگیرم ، هیچ نوع بیماری یی بر روی جسم انسان نمیتواند تاثیر بگذارد مگر اینکه انسان خودش به آن از روی ترس و نگرانی توجه داشته باشد و آن را به سمت خودش جذب کند.

توجه نوع سوم به بیماری خیلی جالب است : بعضی از افراد که بیماری را به سمت خودشان جذب میکنند کسانی هستند که ادعا میکنند من طوریم نمیشود ، زمانی که یک نوع بیماری در  جامعه شایع می شود این افراد میگویند : « من هیچیم نمیشه چون من به اون توجه نمیکنم»، همین گفتن این جمله خودش یک نوع توجه است و ادعا کردن در مورد اینکه من بیمار نمیشوم خودش یک نوع توجه هست که باعث میشود بیماری به سمت او جذب شود .

این را هم دقت کنید ، زمانی که یک بیماری در جامعه شایع هست نسبت به آن بیماری بی تفاوت باشید هرچند عموم افراد جامعه در مقابل این جمله من مقاومت دارند و این خیلی نکته مهمی است :

درمورد هرچیزی که بی تفاوت و خنثی باشید آن موضوع به سمت شما جذب نخواهد شد .

مخصوصا از نظر بیماری ، یعنی تحقیق نکنید که چه اتفاقی در جامعه رخ می دهد و فقط زندگی خودتان را بکنید و همیشه با خودتان و با اطرافیانتان در مورد سلامتی و تندرستی صحبت کنید ، در مورد اینکه سرحال زندگی می‌کنید و همیشه پر انرژی هستید ، در مورد اینکه همیشه سالم و تندرست زندگی می‌کنید حرف بزنید .

سلامتی و نگرانی 

بیماری هایی هم هستند که در طولانی مدت گریبان گیر انسانها میشوند و آن هم بیماری هایی که در اثر افکار نامناسب نگرانی های طولانی مدت ، در اثر نا امیدی های طولانی مدت و افسردگی  در جسم انسان خودش را نشان میدهد .

مثلا فردی که فرزندش ، همسرش یا یکی از نزدیکانش مسافرتی رفته یا از دنیا رفته یا اتفاقی برایش رخ داده و این فرد شروع می‌کند به غصه خوردن و از درون ، خودش را از بین بردن ، اتفاقی که میافتد در اثر این غصه خوردن های طولانی مدت ، در اثر احساس تنهایی که یک نوع شرک هست و در اثر غصه خوردن های افراطی که چرا فلانی از پیشم رفت ، چرا مسافرت رفت ، تنهام گذاشت و این مسائل ، بیماری در جسم انسان خودش را بروز میدهد .

یعنی هرنوع ناراحتی ، غم ، غصه ، حسادت و احساس نا مناسب طولانی مدت که در وجود انسان ایجاد میشود باعث بیماری های لاعلاج می شود ، دلیلش هم فاصله گرفتن روح انسان از منبع هستی یا خداست و زمانی که روح انسان از منبع انرژی فاصله میگیرد جسم انسان به بیماری مبتلا میشود و این یک اصل برای حفظ سلامتی انسان ها است.

 راهکار چیست؟

سلامتی و پیشگیری

بهترین راهکار برای پیشگیری از انواع بیماری ها و ایجاد سلامتی در وجود آدمها این است که انسان همیشه به منبع انرژی جهان هستی متصل باشد .

فرد در هر دینی و در هر مسلک و مذهبی باشد فرقی ندارد ، اگر انسان با نشاطی باشد یعنی به منبع اصلی یا منبع انرژی متصل است ، اگر انسان افسرده و غمگینی هست یعنی از این منبع انرژی فاصله گرفته ، و آن منبع انرژی کسی نیست جز خدا.

اگر یاد خدا هر لحظه در قلبت باشد با احساس نشاط ، با احساس شادابی ، با احساس اینکه بزرگترین پشتیبان من در این جهان هستی خداست ، اگر فلانی از من فاصله گرفته ، خدا کنار من هست ، اگر فلانی از دنیا رفته ، خدا کنار من هست ، اگر فلانی رفته و دیگر احتمال برگشتش نیست ، خدا کنار من هست و با این دیدگاه صحیح آرامش و سلامتی را در وجود خودمان حفظ میکنیم.

یک مثال قرآنی میزنم :

زمانی که حضرت ابراهیم فرزند و همسرش را وسط بیابان رها کرد  ، حاجر از او سوال کرد که کجا میروی و ما را به چه کسی می سپاری حضرت ابراهیم گفت ، شما را  به خدا می سپارم ، هر چند این خیلی بحث مهمی است و خیلی از آدمها در مقابل این حرف مقاومت دارند.

کسی که توکل داشته باشد ، کسی که امید به رحمت خدا داشته باشد ، مشخصا هرگز روحش از خدا فاصله نمیگیرد و او همیشه سالم و تندرست زندگی می‌کند و خیالش از همه نظر راحت است ، چون منبع سلامتی جسمی انسان ، سلامتی روحی اوست و منبع سلامتی روحی ارتباط روح انسان با منبع انرژی یا خداست ، پس هرچه ارتباط قلبی ما با خدا محکم تر باشد سلامتی روحی وجسمی ما بیشتر است .

و نشانه ارتباط قلبی انسان با خدا :

سخن گفتن با او ، سپاسگزاری ، آرامش ، شادابی ، نشاط و امید به آینده هست و هیچ ارتباطی به دین و مذهب افراد ندارد.

بحث سلامتی خیلی گسترده هست و من دوست داشتم بیشتر در این مورد صحبت کنم هر چند در سایر صفحات سایت آموزشی مسیر نور به این موضوع پرداخته ام ، همچنین در دوره آموزشی آرامش نیز در مورد نحوه ایجاد آرامش درونی و سلامتی جسمی و روحی نکات بسیار مهم را گفته ام که می توانید از آن دوره استفاده کنید و از سلامتی و آرامشی که در وجودتان ایجاد می کنید لذت ببرید .

و در پایان آرزوی سلامتی تندرستی و موفقیت را برای شما عزیزانم دارم و شمارا به خدای مهربان می سپارم.

خدانگهدار.                                                                                                                                                                                                                                                               

سایت آموزشی مسیر نور

حبیب خیری

برای آگاهی و شرکت در دوره آرامش درونی و لذت بردن از زندگی بر روی دگمه زیر کلیک کنید. 

 خرید محصول

 

 

سلامتی جسمی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مدیریتی مسیرنور تماس بگیرید.

تماس با واتساپ
Close and go back to page