آرامش درونی| کلاس آرامش
آرامش زندگی
به نام خدای مهربان
در این صفحه از سایت آموزشی مسیر نور می خواهم در مورد چگونگی ایجاد آرامش در زندگی انسان با شما عزیزانم صحبت کنم .
موضوعی بسیار مهم در زندگی بشر که همه تلاشهای انسانها برای رسیدن به آرامش در زندگی است .

آرامش زندگی چیست
آرامش در زندگی به این معناست ، زمانی که صبح از خواب بیدار می شوی تا شب که سر به بالش می کذاری با آرامش زندگی کنی و از لحظه لحظه زندگیت لذت ببری و با آرامش خاطر و راحتی خیال زندگی کنی .
نکته اینجاست که در زندگی امروزی آیا چنین آرامشی امکان پذیر است یا نه .
قطعا امکان پذیر است ، چون ایجاد آرامش در وجود هر فرد توسط خود او انجام می شود و اگر انسان با کنترل ورودی های ذهن خودش و کنترل نجواهای درونی اش و تغییر باورهای درونی اش می تواند با آرامش زندگی کند و از زندگیش لذت ببرد و این کنترل ذهن برای بعضی از افراد آسان و برای بعضی از افراد بسیار سخت است و آن بستگی دارد به باور های درونی افراد که در مورد مسائل مختلف چه دیدگاهی دارند و تا چه اندازه به دیدگاهشان تعصب نشان می دهند .
« و چون به ایشان گویند که به آنچه نازل کرده است و به پیامبر روی آورید ، گویند ؛ آن آیینی که پدرانمان را بدان معتقد یافته ایم ما را بس است . حتی اگر پدرانشان هیچ نمی دانسته اند و راه هدایت را نیافته بوده اند ؟ » ( مائده 104)
هرچه افراد در مورد موضوعات مختلف تعصب بیشتری نشان دهند ، بیشتر در مقابل تغییر و کنترل ذهن مقاومت دارند و هرچه بیشتر مقاومت داشته باشند ، به نازیبایهای بیشتری توجه می کنند و نجواهای ذهنی بیشتری به سراغشان می آید و نهایتا ، از اتفاقات جهان هستی که توسط سایرین خلق شده و افراد خودشان آنها را خلق کرده اند اینها هم عذاب می برند .
در مورد خلق زندگی توسط خود آدمها اگر کل جهان را نا آرامی پر کند انسانها خودشان آنها را خلق کرده اند.
« فساد در خشکی و دریا در نتیجه اعمالی که مردم انجام داده اند آشکار شده است ، خداوند می خواهد نتیجه بعضی از اعمالشان را به آناتن بچشاند ، شاید باز گردند. » (روم 41)
و اگر کسی به این نا آرامی توجهی نکند کل این نا آرامی ها به او ارتباطی ندارد چون نتیجه اعمال و رفتار هر کسی به زندگی خودش برمی گردد ، اگر کسی در فقر و بدبختی و جنگ و خونریزی و ظلم و فساد و نا آرامی زندگی می کند خودش آن را خلق کرده و اگر کسی در رفاه و آسایش و آرامش و صلح زندگی می کند باز هم نتیجه اعمال و رفتار خودش است .
که بهترین کار جدا شدن از بدنه جامعه هست ، جامعه ایی که عموم مردم با افکار نامناسب و توجه کردن به نازیبایی های جهان هستی زندگی می کنند و نا زیبایها را گسترش می دهند .
و بهترین کار در مقابل این جوامع ابتدا مهاجرت فکری و درونی و کنترل ورودی ذهن و نجواهای درونی است و در ادامه مهاجرت فیزیکی هست که آن محل را ترک کنی و به جای مناسب مهاجرت کنی .
« کسانی هستند که فرشتگان جانشان را می ستانند در حالی که برخویشتن ستم کرده بودند . از آنها می پرسند ؛ در چه کاری بودید ؟ آنها می گویند ؛ ما روی زمین مردمی مستضعف و زبون گشته بودیم . فرشتگان گویند ؛ آیا زمین خدا پهناور نبود که در آن مهاجرت کنید ؟ مکان اینان جهنم است و سر انجامشان بد . » (نسا 97)
شاید پذیرفتن این سخنان برای شما سخت باشد و در ابتدا مقاومت نشان دهید ولی واقعیت این است که تک تک آدمها ارواح مجردی هستند که برروی این کره خاکی زندگی می کنند و هر کدام از آنها نگرش متفاوتی نسبت به مسائل مختلف زندگی دارند و تک تک آنها خودشان زندگی خودشان را خلق می کنند و شاید این موضوع به این خاطر مطرح شد که تلنگری باشد تا بفهمیم در چه موقعیتی داریم زندگی می کنیم و برای تغییر روند زندگی مان بیاندیشیم .
حالا ببینیم راهکار چیست و باید در ابتدا چه نوع مهاجرت فکری داشته باشیم تا در آرامش زندگی کنیم .

بهترین روش برای ایجاد آرامش زندگی
بهترین روش برای ایجاد آرامش در زندگی سخن گفتن با منبع و مبدا جهان هستی یعنی خداست ، اگر دقت کنید از لحظه ایی که با او سخن آغاز می کنید همه جهان و مسائل مختلف جامعه در مقابل او پست و حقیر می شوند و از همان ابتدا آرامش خاصی وجود انسان را فرا می گیرد و نفس تازه ایی می کشیم .
همین الان که موضوع صحبتم را تغییر دادم احساس درونی ما تغییر کرد و یک نوع امیدواری خاصی در وجودمان شکل گرفت و این خاصیت صحبت کردن با خدا و صحبت کردن در مورد خداست.
خدا در قرآن می فرماید؛
« هر خیر و نیکی که در زندگی شماست از سوی من است و هر شر و بدی به تو رسد از سوی خود توست. » (نسا 79)
و زمانی که انسان با منبع خیر و نیکی سخن می گوید قطعا وجود او را آرامش فرا می گیرد و قلب او باز می شود .
آرامش زندگی در چیست
پس همانطور که در ابتدای صحبتم گفتم برای ایجاد زندگی آرام قطعا راهکاری وجود دارد و بهترین روش و آسان ترین روش توجه کردن به هر چیزی که خیر و نیکی هست چون آن از سوی خداست و رویگردان شدن از اتفاقات نامناسب است چون آنها از سوی خود مردم است و در کنارش با خود او هر لحظه سخن بگوییم و به خاطر همه خیر و نیکی که در این جهان آفریده و در زندگی ما قرار داده از او سپاسگزار باشیم و اینگونه می توانیم صبح که از خواب بیدار می شویم تا شب که سر به بالش می گذاریم در آرامش زندگی کنیم و از زندگیمان لذت ببریم .
در پایان آرزوی خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت را برای شما عزیزانم دارم و شما را به خدای مهربان می سپارم .
سایت اموزشی مسیر نور
حبیب خیری





























