آرامش درونی| کلاس آرامش
آرامش قلب
به نام خدای مهربان
سلام
امیدوارم در زیر سایه خدای مهربان سلامت و تندرست و در آرامش قلبی کامل زندگی کنید و از زندگیتان لذت ببرید .
در این صفحه از سایت آموزشی مسیر نور می خواهم در مورد آرامش قلبی با شما عزیزانم صحبت کنم و خیلی دوست دارم با مطالعه این مطالب تحول عظیمی در زندگی شما رخ دهد و این مطالب را به صورت کاربردی در زندگیتان استفاده کنید و با استفاده از قوانین خداوند به آرامش قلبی برسید و آرامش واقعی را در زندگی خودتان درک کنید .
رسیدن به آرزوها و آرامش قلبی
اگر دقت کرده باشید زمانی که به یک موضوع خوشحال کننده می اندیشید و یا به یکی از آرزوهای دلخواهتان فکر می کنید و خودتان را در آن موقعیت دلخواه می بینید ، احساس شادی و سرور وجود شما را فرا میگیرد و ناخود آگاه نفس عمیق میکشید و احساس باز شدن سینه و یا سبک شدن سینه و سبکی می کنید و گل از گل شما می شکفد و به نقطه ایی خیره می شوید و کاملا در تخیلات خودتان فرو می روید و شادی در چشمان شما برق می زند و لبخند برلبانتان جاری می گردد و احساس رضایت از چهره شما کاملا مشخص است و این یعنی فرد به آرامش قلبی رسیده و زندگی برایش لذت بخش است .
و اگر این احساس آرامش و شادابی را به صورت دائمی در درون خودمان حفظ کنیم اتفاقاتی در زندگی ما رخ خواهد داد که واقعیت زندگی ما غیر از آرامش و شادابی نخواهد بود .
موفقیت و آرامش قلبی
حالا می خواهیم ببینیم آیا واقعا راهی هست که ما بتوانیم به صورت دائم در آرامش و شادابی زندگی کنیم و هر لحظه در آرامش باشیم .
همانطور که قبلا گفته ام ریشه همه موفقیت ها در آ رامش درونی است و هر کسی که در این جهان به موفقیت های بزرگ دست پیدا کرده است یکی از مشخصه های بارز او آرامش اوست و اگر کمی مطالعه کنید و یا از افراد موفقی که می شناسید خصوصیات اخلاقی آنها را بررسی کنید به این نتبجه خواهید رسید که او بسیار انسان آرامی است .
پس موضوع آرامش بسیار موضوع مهمی است و اینکه انسان بتواند به آرامش دائمی دست پیدا کند کلید موفقیت و خوشبختی را به دست آورده است و به راحتی پله های ترقی را طی خواهد کرد .
من در این مقاله راهکاری را به شما ارائه می دهم که در هرلحظه و هر کجا و هر موقعیت که باشید به دراحتی می توانید به ارامش درونی برسید و از زندگی خودتان لذت ببرید .
لازم میدانم این موضوع را عنوان کنم ، هر چیزی که موجب نا آرامی و نگرانی ما می شود می تواند به دلایل زیر باشد ؛
1 - باورهای درونی که به قانون فراوانی جهان هستی ایمان نداریم .
2 - قبلا به موضوع ناراحت کننده ایی توجه کرده اییم و آن را را به زندگی خودمان جذب کرده ایم .
3 - نجوای شیطان است که در ذهن ما نجوا می کند و به ما وعده فقر و فحشا می دهد .
4 - دیگران و اتفاقات اطرافمان را داریم قضاوت می کنیم .
5 - به موضوعاتی توجه می کنیم که احساسات درونی ما را به هم می ریزد .
6 - زیبایی ها و نعمتهای اطرافمان را نمی بینیم .
7 - اعتماد نکردن به خدا
و تنها موجودی که به عنوان جانشین خداوند بر روی زمین خلق زندگی اش به عهده خودش گذاشته شده است انسان است ، که عموما با افکار نامناسب زندگی نا آرام را برای خودش خلق می کند و با این افکار نامناسب فقط به خودش آسیب می زند و جالب اینجاست که تاثیری در روند پیشرفت جهان هستی ندارد .
همانطور که خداوند در قرآن می فرماید ؛
خدا هر گز به مردم ستم نمی کند ولی مردم خودشان در حق خویشتن ستم می کنند . ( یونس 44 ) .
پس این واقعیت را باید بپذیریم که خودمان موجب نا آرامی و نگرانی خودمان هستیم و خبرخوب اینجاست که این خودمان هستیم که می توانیم آرامش و لذت را در زندگی خودمان ایجاد کنیم .
عوامل آرامش قلبی
و برعکس عواملی که موجب آرامش قلبی انسان می شوند
1- ایمان داشتن به فراوانی ثروت در جهان .
2- توجه به زیبایی های جهان هستی .
3- ارتباط قلبی با خدا و صحبت کردن دائمی با او .
4 - قضاوت نکردن دیگران .
5 - توجه کردن به اتفاقات آرامش بخش .
6 - دیدن و سپاسگزاری به خاطر نعمتهای زندگی .
7 - توکل کردن به خدا و رها بودن از وابستگی های جهان هستی .
اینک ببینیم چه موضوعاتی موجب آرامش قلبی ما می شود و مهم تر آن این که این آرامش باید دائمی باشد و آرامش موقت و مسکن لحظه ایی ارزشی ندارد .
می خواهم به این جهان هستی از دور و به عنوان یک نظاره گر نگاه کنیم و ببینیم جریان این جهان هستی به چه شکلی در حرکت است ، و اگر این جهان را به عنوان یک ناظر و بدون توجه به طرز فکر و زندگی انسانها بر روی این کره خاکی نگاه کنیم می بینیم کل زمین و آسمانها و هرآنجه در آنهاست با این عظمت به بهترین نحو و با نظمی توصیف ناپذیر در حال حرکت است و هیچ خللی در آن نمی بینیم ، از زندگی مورچه ایی بر روی این کره خاکی تا تابش خورشید با آن عظمت و گردش سیارات و حرکت ستارگان و اجرام آسمانی تا بی نهایت که انتهایی برای آن نمی بینی همه و همه به زندگی و حرکت خود ادامه می دهند و جهان هستی هر روز در حال گسترش و پیشرفت است و همه اینها مطیع فرمان خدا هستند و همه از یک منبع انرژی می گیرند .
همانطور که خداوند در قرآن می فرماید ؛ البته خلقت آسمانها و زمین بسیار بزرگتر و مهمتر از خلقت بشر است و لیکن اکثر مردم این معنا را درک نمی کنند . ( غافر 57 )
با این نگاه به خلقت جهان هستی باید نکته مهمی را درک کنیم و آن ، این است که اگر خودمان را جزو این جریان هستی بدانیم و با این جریان با عظمت هستی هم سو و هم رنگ شویم لاجرم در مسیر آرامش و خوشبختی و پیشرفت قرار خواهیم گرفت و زندگی ما همیشه سر شار از آرامش و موفقیت خواهد بود .
خدا و آرامش
راهی که ما بتوانیم خودمان را جزو این جهان هستی بدانیم ، ارتباط دائمی ما با منبع جهان هستی است و بهترین روش برای ارتباط با منبع جهان هستی سخن گفتن با اوست و دیدن نعمتهای او و سپاسگزاری به خاطر داشته هایمان است ، سپاسگزاری به خاطر سلامتی ، ثروت ، همسر ، فرزندان ، پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، طبیعت زیبا ، درختان و مناظر زیبای جهان هستی و هر چیزی که با دیدن و یا به خاطر آوردن آن احساس شادی می کنیم ، آن را نعمتی از سوی او بدانیم و به خاطر آن سپاسگزارش باشیم .
سخن گفتن با خدا
سخن گفتن با او می تواند به خاطر خودش باشد ، به خاطر علاقه ایی که به خودش داریم ، به خاطر اینکه ما را در این جهان هستی جای داده و اجازه داده در این جهان زندگی کنیم و مهم تر از همه اجازه داده با خودش سخن بگوییم و جالب اینجاست که با تمام وجودش سخنان ما را گوش فرا می دهد و از سینه های ما آگاه است .
سخن گفتن با او یعنی هر لحظه به یاد او باشیم و هر زیبایی که می بینیم جلوه ایی از خدا را در آن ببینیم و درک کنیم که خالق این همه زیبایی کسی غیر از وجود قدرتمند خدا نیست .
سخن گفتن با او یعنی اعضای جسم خودمان را ببینیم و درک کنیم که تک تک سلولهای جسم ما از یک منبع عظیم و قدرتمند انرژی می گیرند و هر لحظه با این منبع جهان هستی در ارتباطند و هر کدام به بهترین وجه وظیفه حودشان را انجام می دهند .
و این یعنی کل جهان هستی و آن هم در مسیر خوشبختی و پیشرفت در حرکت است « هر آنچه از خیر ونیکی به تو رسد از سوی خداست و هر چه بدی رسد از سوی خود توست ( 79 نسا ) » .
پس هر آنچه از سوی خداست خیر و برکت است و با توجه به اینکه هر آنچه در این جهان هستی زندگی می کنند از سوی خداست و این بدان معناست که این جهان هستی سرشار از خیر و برکت است و ما غرق در نعمتهای خدا زندگی می کنیم .
در نتیجه ما می توانیم با توجه کردن به زیبایی های جهان هستی با خدا سخن بگوییم و از او سپاسگزار باشیم ، زیبایی ها را به زندگی خودمان دعوت کنیم و با این کار با منبع جهان هستی ارتباط دائمی داشته باشیم و آرامش و خوشبختی را به صورت دائمی به زندگی خودمان دعوت کنیم.
الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ( سوره رعد آیه 28 )
آنان که ایمان آورده اند و دلهایشان به یاد خدا آرام می گیرد ، آگاه باشید که قلبها با یاد خدا آرام می گیرند .
در پایان آرزوی خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت را برای شما عزیزانم دارم و شما را به خدای مهربانم می سپارم .
سایت آموزشی مسیر نور
حبیب خیری
.........................................
........................................................




























