• خوشبختی چیست
  • خوشبخنی واقعی
  • خوشبختی کجاست
  • خوشبختی واقعی کجاست
  • خوشبختی در کجاست
  • خوشبختی واقعی در کجاست
  • خوشبختی

خوشبختی و سعادت@خوشبختی کجاست@خوشبختی چیست

 

هفت نکته مهم برای آرامش و خدای درون 

 

 

به نام خدای مهربان

سلام

خدای درون یکی از مهم ترین و جذاب ترین مبحث های سایت مسیر نور هست و نقش مهمی در خوشبختی و موفقیت انسان دارد و من امیدوارم خدای مهربان کمکم کند  تا بتوانم مطالب پرمحتوا و مفید خدمت شماعزیزانم ارائه کنم.

 

1 - رنگ خدا

2 - رنگ خدا در قرآن

3 - نشانه های حضور خدا در قلب انسان

4 - قضاوت ممنوع 

5 - واکنش گرا نباشید

6 - باز هم واکنش گرا نباشید

7 - تمرکز برنکات مثبت اساس زندگی انسان

رنگ خدا

( دریافت الهامات الهی قدرتمند ترین ابزار برای رسیدن به موفقیت و ایجاد خوشبختی .)

 در مود خدای درون اینطور بگویم :

همانطور که از اسمش پیداست نیرویی  هست که انسان در درون خودش احساس می کند و اگر کسی این نیرو را باور داشته باشد همان نیرو در درون همان شخص پررنگ تر و واضح تر خواهد شد و در مسیر زندگی ، او را هدایت خواهد کرد ، به عبارت دیگر کارهایی را که فرد باید انجام دهد را به او الهام میکند و بهترین راه برای دریافت الهامات از این نیرو همسو شدن و همرنگ شدن با اوست و ما زمانی میتوانیم ادعا کنیم با این نیرو همرنگ و همسو شده ایم که هدایت های او را بپذیریم و به آنها عمل کنیم  و در صورت پذیرفتن این هدایتها و عمل کردن به این الهامات ، الهامات بیشتری را دریافت خواهیم کرد و این یعنی ارتباط با خدای درون . 

 

رنگ خدا در قرآن 

( هم رنگ بودن با خدا تضمین خوشبختی و موفقیت انسان .)

پدیرفتن هدایت الهی در قرآن گفته شده و از آن به عنوان تسلیم بودن در مقابل خدا یاد شده و تسلیم بودن در مقابل خدا را به عنوان همرنگ بودن باخدا معرفی کرده است برای درک این موضوع آیات 127 الی 138  سوره بقره را مطالعه کنید که در این آیات مفصلا در مورد تسلیم بودن حضرت ابراهیم و اولاد او سخن گفته و نهایتا این نتیجه را گرفته است که  ؛

« این رنگ خداست و چه رنگی بهتر از رنگ خدا و ما تنها بندگی او را می کنیم » (138 بقره)

نشانه های حضور خدا در قلب انسان

(نشانه های هماهنگی با خدای درون و درک خوشبختی و رسیدن به موفقیت )

از طرفی باتوجه به اینکه خداوند  از روح خودش در جسم انسان دمیده و هرچقدر روح انسان به خدا نزدیک تر باشد آرام تر و سرزنده تر است و هر کسی که خدا را در قلب خود احساس کند قطعا او از آرامشی که در وجودش هست لذت خواهد برد به همین دلیل برای ایجاد آرامش درونی باید مسیری را انتخاب کنیم که خداوند در قلب ما حضور پیدا کند و در راستای حضور خداوند در قلب ما روح خودمان را با خدای درونمان همسو و هماهنگ کنیم  و یکی از نشانه های هماهنگی با خدای درونمان وجود  آرامش در جسم و جان  ماست و هر احساسی که نشان از عشق ، شادی ، شعف و خوشحالی از درون ما بروز کند یعنی ما با خدای درونمان هماهنگ هستیم و اگر به هر دلیلی در وجود انسان خشم ، ناراحتی ، غم ، غصه ، ترس ، حسادت و هرگونه احساس نامناسب ایجاد شود یعنی روح آن فرد از خدا فاصله گرفته و آرامش خود را از دست داده است  و با خدای درونش هماهنگ نیست .

اگر دقت کرده باشید بعضی مواقع بدون دلیل احساس شعف دارید و این شادی و شعف  به خاطر اتفاقاتی که چند دقیقه یا چند ساعت قبل رخ داده به وجود می آید که آن اتفاق در راستای هماهنگی با خلقت جهان هستی بوده ، مثل رشد و موفقیت در مسیر خواسته ها ، یا کمک کردن به پدر و مادر یا خانواده و یا کمک کردن به هم نوع و یا دیدن یک صحنه زیبایی از خلقت جهان هستی و لذت بردن از آن و یا سپاسگزاری به خاطر داشته ها و هر اتفاقی که رضایت خالق هستی در آن وجود دارد و یا اینکه تحت هر شرایطی جنبه مثبت هر چیز را می بینید و کانون توجه  خود را فقط بر جنبه مثبت مسائل می گذارید و احساس درونی خودتان را شاداب و آرام نگه می دارید ، در آن زمان شما با خدای درون خودتان هماهنگ هستید و از آرامش و شادابی خودتان لذت می برید.

بعضی مواقع قضیه برعکس است و ناخود آگاه احساس نامناسب دارید و دلتنگی بی جا و بی مورد در وجود شما ایجاد می شود باز هم اگر کمی فکر کنید اکثر مواقع اگر به چند دقیقه قبل یا چند ساعت قبل برگردید می بینید که اتفاقی رخ داده که شما به خاطر آن اتفاق احساس نامناسب دارید .

حالا چه کاری باید کرد تا از هر گونه احساس نامناسب به دور باشیم .

من به چند مورد اشاره میکنم .

 

قضاوت ممنوع

( برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی فقط بر روی افکار خودتان کار کنید و تمرکز خود را از روی دیگران بردارید . )

اولین و مهم ترین موضوع قضاوت نکردن دیگران و اتفاقات اطرافمان است ، زمانی که موضوعی را در محیط خود  می بینید نباید آن را قضاوت کنید ، زمانی که هر چیزی یا هر کسی را قضاوت می کنید و در این قضاوت کردن با آن موافق نیستید ، یعنی این را می گویید که آن موضوع با درون من هم سو نیست و من با آن مخالفم و این زمان مقاومت درونی شما برانگیخته می شود ، در نتیجه احساس نامناسب در وجود شما ایجاد  می شود و از آنجایی که توان اصلاح موضوعات خارج از وجود خودتان را ندارید این احساس نامناسب ادامه دار خواهد بود .

حتی اگر زمان زیادی هم از این موضوع گذشته باشد باز هم اگر زمانی  آن موضوع نادلخواه را به خاطر بیاورید احساس شما نامناسب خواهد شد و در این مورد تنها راه ایجاد آرامش درونی قضاوت نکردن دیگران و یا اتفاقات به ظاهر نادلخواه است و دلیل منطقی این کار این است که تا زمانی که به موضوعی توجه نکنید و بر روی آن تمرکز نکنید و به آن واکنش نشان ندهید آن موضوع هیچ نقشی نمی تواند در زندگی شما داشته باشد .

به قول قرآن از موضوعات نادلخواه اعراض کنید و نسبت به مسائل نامناسب احساس بد در وجود خودتان ایجاد نکنید.

حتی در مورد بزگترین اختلافات بشری که در طول تاریخ  انسانها با هم اختلاف نظر داشته اند موضوع دین و مذهب انسانهاست که خدا در قرآن می فرماید شما حق قضاوت ندارید که کدام دین حق است و کدام دین ناحق ، و من در روز قیامت بین شما قضاوت خواهم کرد و می فرماید تنها برای انجام اعمال شایسته بر همدیگر سبقت بگیرید و با این کار انسان را از قضاوت کردن نفی می کند که برای درک این موضوع پیشنهاد می کنم  آیه 62 بقره و 148 بقره  را مطالعه کنید .

 

  واکنش گرا نباشید

( نتیجه کنترل ذهن واکنش گرا نبودن و احساس آرامش و خوشبختی است . )

موضوع بعدی واکنش گرا نبودن در مقابل اتفاقات به ظاهر نامناسبی  هست که به صورت دوره ایی در زندگی برخی افراد تکرار می شود . بعضی از آدمها هستند که اتفاقات نامناسب در زندگی آنها به صورت دوره ایی و هرچند وقت یک بار تکرار می شود و این تکرار شدن در اثر توجه آن شخص به آن موضوع نادلخواه است .

یعنی وقتی آن اتفاق نادلخواه در زندگی آن فرد رخ می دهد و او در اثر آن اتفاق نامناسب یا خشمگین می شود یا ترس در وجودش ایجاد می شود و یا غصه می خورد و جای بد ماجرا اینجاست که این اتفاق نامناسب را پیش هر کسی تعریف می کند ... و از بد روزگار شکوه و گلایه می کند و باز هم لحظه تعریف کردن احساسات درونی نامناسب را ، هم در وجود خودش ایجاد می کند و هم در وجود شخص مقابل و چون قانون جهان هستی این است که هر احساسی داشته باشد و هر فرکانسی به جهان ارسال کند جهان هستی ، اتفاقات را هم جنس با آن احساس و آن فرکانس  در مسیر زندگی او قرار خواهد داد ، لذا آن اتفاق نامناسب در زندگی آن فرد تکرار خواهد شد و این اتفاق تا زمانی ادامه خواهد داشت که برای فرد عادی شود و بعد از مدتی اتفاق بد تر در زندگیش رخ خواهد داد و این داستان هر روز بد تر و بد تر خواهد شد.

و در این مورد هماهنگی با خدای درون یعنی همان ابتدا که اتفاق به ظاهر نامناسب در زندگی فرد رخ می دهد این باور را در وجود خودش ایجاد کند که اگر یک اتفاق به ظاهر نامناسب رخ داد بگوید ( الخیر فی ماوقع ) یعنی هر اتفاقی در زندگیم بیافتد به نفع من است هر چند به ظاهر نامناسب باشد و از قانون صبر یا انتظار استفاده کند و منتظر اتفاقات خوب در پی آن اتفاق به ظاهر نامناسب باشد و قطعا اتفاقات دلخواه رخ خواهد داد و این قانون جهان هستی است و این  یعنی هماهنگی با خدای درون .

باز هم واکنش گرا نباشید

( خوشبختی و موفقیت را اتفاق طبیعی زندگی خود بدانید و هیجان زده نشوید . )

موضوع بعدی واکنش گرا نبودن در مقابل اتفاقات خوب و شادی بخش زندگی است ( الان می گویید یعنی چه در مقابل اتفاقات خوب واکنش گرا نباشیم؟)

دوست دارم خیلی  دقت کنید و به این موضوع که می گویم خوب توجه کنید .

زمانی که یک اتفاق خوب در زندگی شما رخ می دهد مثلا ثروتی وارد زندگی شما می شود و شما در اثر این ثروت از درون  شادی بیش از حد می کنید و به عبارتی واکنش مفرط نشان می دهید با این کار به جهان هستی می گویید که من به خواسته واقعی ام رسیده ام و جهان هستی در پاسخ ، مسیر زندگیت را در جهتی قرار می دهد که آن ثروت در زندگی شما آنقدر تکرار می شود که برای شما عادی خواهد شد و دیگر در اثر تکرار آن ثروت احساس خاصی در وجود شما ایجاد نمی شود و دیگر واکنشی از خودتان نشان نمی دهید و زمانی که آن ثروت برا ی شما عادی شد و در صورت درخواست شما ثروت بیشتری وارد زندگی شما خواهد شد.

 ودر این مورد هماهنگی با خدای درون این است که رشد و پیشرفت را در زندگی امری طبیعی بدانیم و واکنش گرا نباشیم حتی شادی درونی مفرط .

 

تمرکز بر نکات مثبت اساس زندگی انسان

( به هرموضوعی که تمرکز کنید همان جنس اتفاق وارد زندگی شما خواهد شد . )

با توجه به این که سیر حرکت جهان هستی به سمت  سعادت و خوشبختی است .

یعنی چون  منبع انرژی جهان هستی خداست و کل هستی از این منبع انرژی  نیرو می گیرند و خاصیت این منبع انرژی چیزی جز خیر و برکت نیست پس اساس جهان هستی بر پایه خوشبختی و سعادت هست و اگر کسی دچار ناهنجاری می شود خودش خالق آن ناهنجاری است و چون وجود انسان جزئی از این جهان هستی است و از طرفی خداوند از روح خودش در جسم انسان دمیده پس خوشبختی در جسم و جان انسان جریان دارد فقط کافیست در مقابل این جریان خوشبختی مقاومت نکنیم و رها باشیم و به عبارت دیگر تسلیم این جریان خوشبختی باشیم و مانند کودکی باشیم که خداوند او را به هر سو هدایت می کند و بپذیریم که هر اتفاقی رخ میدهد در جهت پبشرفت ، موفقیت  و خوشبختی ماست و تنها بر روی داشته هایمان تمرکز کنیم و از داشتن آنها لذت ببریم  ، در این صورت آرامش ، رهایی و افزایش ظرفیت درونی را درک خواهیم کرد و همه اتفاقات به نفع ما رخ خواهد داد .

در پایان آرزوی خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت را برای شما از خدای مهربان می خواهم و شما را به خدای مهربان می سپارم .

 

سایت آموزشی مسیر نور

حبیب خیری 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مدیریتی مسیرنور تماس بگیرید.

تماس با واتساپ
Close and go back to page