• خوشبختی چیست
  • خوشبخنی واقعی
  • خوشبختی کجاست
  • خوشبختی واقعی کجاست
  • خوشبختی در کجاست
  • خوشبختی واقعی در کجاست
  • خوشبختی

مسیر خوشبختی,رمز مسیر خوشبختی,خوشبختی در مسیر نور

 

راز سلامتی جسمی و روحی انسان

 

جلسه هفتم

 

به نام خدای مهربان

سلام

خدا را شکر که دوباره این فرصت را به من داد تا در خدمت شما عزیزانم باشم.

در این جلسه ازدوره آموزشی راز سلامتی یکی از بزرگترین اسرار سلامتی جسمی انسان را با شما عزیزانم در میان می گذارم و از شما می خواهم در مورد موضوعاتی که عنوان می کنم فکر کنید، تحقیق کنید و با آگاهی و درک درست مسیر حرکتی خودتان را طی کنید.

اگر دقت کرده باشید در خیلی از مقاله های سایت مسیر نور منابع مطالبی را که می نویسم عنوان نمی کنم و دوست دارم خواننده خودش تحقیق کند و در مورد آن مطلب منابع معتبر را پیدا کند.

ولی در مورد مطالبی که در این صفحه می نویسم به دلیل مهم بودن موضوع و در میان بودن سلامتی جسمی انسان منابع مهم ومعتبر جهانی را در پایین صفحه عنوان کرده ام و از شما می خواهم آنها را مطالعه کنید.

اولاً: اطلاعات علمی شما در این زمینه بالا می رود.

دوماً: اگر مقاومت ذهنی در مورد مطالب گفته شده داشته باشید از میان برداشته می شود. 

به نظر من موضوعاتی که در این جلسه مطرح می کنم مهم ترین بخش این دوره آموزشی هست، بنابر این از شما می خواهم خیلی دقت کنید و از مطالب این جلسه به درستی استفاده کنید.

حتما کلمه فَستینگ ( روزه داری ) را شنیده اید که اخیرا در فضاهای مجازی در مورد آن صحبت می کنند و خیلی از مراکز تحقیقاتی و پزشکی در مورد فواید آن صحبت می کنند و افراد را به کم خوردن غذا و به عبارتی به فستینگ ( روزه داری ) تشویق می کنند .

فستینگ ( روزه داری ) در راز سلامتی

کلمه فستینگ fasting یعنی روزه گرفتن که امروزه در علم پزشکی بسیار مهم و مورد توجه است .

در صورتی که در جامعه امروزی به روزه گرفتن با دیدگاه مذهبی نگاه می کنند .

اگر دقت کرده باشید از ابتدای دوره آموزشی راز سلامتی در مورد مضرّات تعدّد غذایی بسیار صحبت کرده ایم و گفتیم که در هر وعده غذایی به خاطر بالا رفتن میزان قند خون بدن ما انسولین ترشح می کند تا بتواند قند اضافی را از جریان خون خارج کند و از مغز انسان محافظت کند چون اگر میزان قند خون از حد مجاز بالا تر برود باعث به کما رفتن مغز می شود.

به همین دلیل بدن انسان انسولین ترشح می کند تا گیرنده های سلولی را تحریک کند و قند اضافی را از جریان خون خارج کند و اگر این اتفاق در زمانهای کوتاه مدت رخ بدهد یعنی هر چند ساعت یک بار غذا بخوریم مخصوصا خوردن کربوهیدرات باعث می شود میزان قند خون به شدت بالا برود و موجب ترشح انسولین به صورت مداوم در بدن انسان می شود در نتیجه چند اتفاق مهم رخ می دهد.

1- هورمون انسولین دائما در جریان خون وجود داشته باشد که موجب اختلالات هورمونی و اختلال در کارکرد اندامهای داخلی بدن شود.

2- گیرنده های سلولی نسبت به هورمون انسولین حساسیت خود را از دست بدهند و نسبت به آن مقاوم شوند ( insolin resistance ) و نسبت به خارج کردن قند اضافی از جریان خون نیاز به انسولین بیشتری باشد در نتیجه به مرور زمان فرد مبتلا به دیابت نوع دو شده و باید انسولین تزریق کند تا زنده بماند و همان انسولین تزریق شده باعث بروز بیماری های دیگر شود .

بیماری هایی مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی، کبد چرب، کیست تخمدان، التهاب غضروفی، کمردرد، فشار خون بالا و حمله قلبی که همه این اتفاقات بر می گردد به مقاومت بدن به هورمون انسولین.

3- به دلیل وجود انسولین در جریان خون بدن نمی تواند هورمون گلوکوگان را ترشح کند، در نتیجه نمی تواند چربی های اضافی بدن را از سلولها خارج کند و از آنها به عنوان انرژی استفاده کند و این اتفاق باعث می شود هر روز چربی بیشتری در بدن ذخیره شود و استفاده نشود و هر روز چربی بدن بیشتر و بیشتر شود و نهایتا موجب چاقی مفرط در افراد می شود.

همه این اتفاقات زمانی رخ می دهد که ما درطول روز هرچند ساعت یک بار غذا می خوریم و بدتر این که از کربوهیدرات به عنوان منبع غذایی استفاده می کنیم .

در صورتی که پروتئین باعث ترشح انسولین به میزان خیلی کم هست و خوردن چربی طبیعی مانند روغن حیوانی و یا روغن نارگیل و روغن آووکادو تقریبا انسولین ترشح نمی شود.

همچنین گیاهان مانند سالاد ، کلم ، کاهو و ... کربوهیدرات کمی دارند و آن هم به دلیل وجود فیبر در گیاهان در بدن آزاد نمی شود و از بدن دفع می شود.

همانطور که در جلسات قبل گفتم قوت غالب انسان در طول هزاران سال گوشت و اندامهای داخلی بدن حیوانات بوده و مواد قندی در دسترس انسان نبوده تا بتواند وارد بدن انسان شود و کربوهیدرات و مواد قندی عملاً از زمان انقلاب کشاورزی به بعد وارد زندگی انسان شده است.

هرچند اگر فیلمهای صد سال گذشته را نگاه کنید متوجه می شوید که اغلب مردم لاغر اندام بوده اند و چیزی به اسم فست فود و یا تنقلات امروزی در آن زمان وجود نداشته .

با توجه به اینکه منبع غذایی عموم مردم جهان کربوهیدرات است و همچنین اکثر مردم دنیا حداقل سه وعده در روز غذا می خورند درنتیجه میزان ترشح هورمون انسولین در 95 درصد مردم دنیا بالاست.

بهترین کار برای کاهش وزن در راز سلامتی 

اگر شما جزو افرادی هستید که می خواهید وزن خودتان را کاهش دهید دقت کنید که بهترین روش برای کاهش وزن کنترل نوع غذایی هست که می خوریم و ورزش کردن برای کاهش وزن 10 الی 15 درصد تاثیر دارد و بهترین کار برای این منظور:

1- مصرف نکردن کربوهیدرات و مواد قندی

2- پایین نگه داشتن میزان انسولین و بالا بردن میزان گلوکوگان در جریان خون است

بهترین کار برای پایین نگهداشتن میزان انسولین در جریان خون در راز سلامتی 

1- عدم استفاده از کربوهیدرات و مواد قندی به عنوان منبع غذایی و استفاده از پروتئین های حیوانی و سبزیجات 

2- عدم استفاده از روغنهای نباتی و صنعتی و استفاده از روغنهای حیوانی و طبیعی مانند روغن نارگیل و ...

3- خوردن غذا به میزان یک وعده در روز، به این معنا که در طول روز غیر از وعده غذایی حتی یک عدد تخمه یا کشمش یا هر نوع ماده غذایی جامد و یا مواد قندی مانند چای شیرین، قهوه شیرین و یا شیر و میوه جات را نباید بخوریم چون موجب ترشح هورمون انسولین شده و یک وعده غذایی کامل محسوب می شود.

4- بازه زمانی یک وعده در روز باید بین نیم ساعت الی یک ساعت باشد.

اگر این روند را ادامه بدهیم بدن ما از حالت قند سوزی خارج شده و به حالت چربی سوزی تغییر می کند، این بدان معناست که بدن ما برای تامین انرژی خود به جای استفاده از مواد قندی به عنوان منبع غذایی از پروتئین هایی که می خوریم و چربی های ذخیره شده در اندامهای بدن استفاده می کند.

مفهوم قند سوزی و نتیجه آن در راز سلامتی بدن

زمانی که ما از مواد قندی و کربو هیدرات به عنوان منبع غذایی استفاده می کنیم و بدن ما در حالت قند سوزی هست.

یعنی مغز از قند به عنوان منبع انرژی استفاده می کند و از آنجایی که بعد چند ساعت میزان قند پایین می آید در نتیجه مغز برای کسب انرژی بدن دوباره دستور میدهد تا قند بدن تامین شود و انسان احساس گرسنگی می کند و دوباره با خوردن کربوهیدرات یا شیرینی جات میزان قند بالا می رود و هر بار که قند مصرف می کنیم دوپامین ترشح می شود و احساس سرخوشی و لذت به انسان دست می دهد.

بدین ترتیب فرد مانند یک معتاد هرچند ساعت یک بار دنبال خوردن مواد قندی هست و این روند به صورت عادت در زندگی عموم مردم ایجاد شده است مانند خوردن بستنی قبل از خواب، خوردن میان وعده ها، بیسکویت با چایی، صبحانه، نهار و شام در ساعتهای مشخص و این به شکل زندگی روزمره مردم جهان در آمده است که نتیجه آن بیماری های عجیب و غریب هست که تحت عنوانهای مختلف شاهد آن هستیم.

مهم تر از همه اینکه بدن انسان به این همه کالری نیازی ندارد و مجبور است آن را به شکل چربی در خودش ذخیره کند و یا آن را دفع کند.

درصورتی که بدن انسان به سادگی می تواند چند روز غذا نخورد و سالم و سرحال زندگی کند.

با این اتفاق بسیار ساده یعنی کاهش تعدِّد غذایی و حذف مواد قندی و کربوهیدرات از برنامه غذایی و تبدیل بدن به حالت چربی سوزی، معجزه ایی در سلامتی و زندگی انسانها رخ می دهد که در باورشان نمی گنجد. 

موضوع فستیگ چیز عجیب و غریبی نیست، چون بدن انسان در طول هزاران سال با آن زندگی کرده است و کاملاً با نخوردن غذا سازگاری دارد به این معنا که در طول زندگی بشر و زندگی انسانهای اولیه زمانی بوده که با به دست آوردن یک شکار خوب همه سیر می شدند و چندین روز غذا داشتند و مواقعی پیش می آمده که چندین روز بدون غذا زندگی می کردند تا اینکه یک شکاری را دوباره به دست بیاورند تا آن را بخورند و این غذا نخوردن ها شاید یک هفته طول می کشیده و افراد بدون خوردن غذا زندگی می کردند.

حتی بعد از انقلاب کشاورزی نیز این موارد ادامه داشته موضوعاتی مانند جنگها، حمله ملخ ها، آفت های کشاورزی، خشک سالی ها، زمستانهای سخت و ...

همه این موارد موجب می شده تا انسانها به اندازه کافی غذا پیدا نکنند که هر روز و هر ساعت غذا بخورند و با حداقل امکانات غذایی زندگی می کردند لذا بدن انسان به نخوردن غذا سازگار بوده، در صورتی که همان بدن امروزه این حد از فشار را نمی تواند تحمل کند و ژنهای انسان به این هجم از غذا خوردن عادت ندارد و باعث ایجاد بیماری های نامناسب در جسم انسانها می شود.

دلایل پر خوری انسان امروزی

در عصر حاضر غیر از نیاز انسان برای تامین انرژی بدن چند دلیل دیگر برای پر خوری وجود دارد که عنوان می کنم.

1- عادت به غذا خوردن در ساعتهای مشخص حتی اگر گرسنه نباشیم(صبحانه، میان وعده مانند بیسکویت و چای، نهار، عصرانه، شام، تخمه یا بستنی قبل از خواب، سروقت یخچال رفتن نصف شب در بعضی از شب ها )

2- زمانی که افراد عصبی می شوند 

3- برای گذراندن لحظات خوش مانند عروسی، تولد و یا هر جشنی که باشد

4- لحضه دیدن فیلم های جذاب یا فوتبال و ... ( خوردن تخمه یا تنقلات به عنوان سرگرمی )

5- قرار های کاری و ملاقات های رسمی و ... 

و برخی موارد دیگر که نشان می دهد انسانها خوردن غذا را مترادف کرده اند با لذت بردن، در صورتی که خوردن غذا برای بدن انسان به خاطر رفع نیاز بدن او و کسب انرژی لازم برای زندگی کردن است.

نکته:

اگر خوردن کربوهیدرات و مواد قندی برای شما لذت بخش هست و از نخوردن آن رنج می برید حتما برگردید به جلسه اول راز سلامتی و تمرین اهرم رنج و لذت را دوباره و به درستی انجام دهید و کنترل ذهن خودتان را در اختیار خودتان بگیرید نه اینکه ذهن شما کنترل زندگی تان را در اختیارش بگیرد.

نخوردن غذا ونتیجه آن در راز سلامتی

زمانی که غذا می خوریم و از کربوهیدرات استفاده می کنیم انسولین ترشح شده مقداری از آن را به شکل چربی در سلولهل ذخیره می کند و بقیه را در کبد و مقداری در کلیه ها و مقداری از آن را در ماهیچه ها به شکل گلای کوژن ذخیره می کند.

اگر 12 ساعت غذا نخوریم

موقعی که 12 ساعت از خوردن غذا گذشته باشد و ما چیزی به عنوان غذا نخورده باشیم حتی یک عدد تخمه یا کشمش و همچنین مواد شیرین مانند چای شیرین، قهوه شیرین، میوه و هر نوع ماده شیرین نخورده باشیم.

در فاصله این 12 ساعت بدن شروع می کند گلای کوژن ذخیره شده را تبدیل به گلوکز کرده و از آن به عنوان منبع انرژی و مواد غذایی استفاده می کند.

اگر بیشتر از 12 ساعت غذا نخوریم

بعد از 12 ساعت که نخوردن غذا را ادامه می دهیم گلای کوژن ذخیره شده تمام می شود و بدن سراغ چربی های ذخیره شده می رود و آنها را به کیتون بادی تبدیل کرده و سپس تبدیل به قند کرده و به عنوان منبع غذایی استفاده می کند.

اگر 18 ساعت غذا نخوریم      

 زمانی که 18 ساعت از خوردن غذا می گذرد و فرد فستینگ خودش را ادامه می دهد و چیزی به عنوان غذا و هر نوع ماده شیرین یا میوه نمی خورد.( فقط آب یا چای و یا قهوه که هیچ نوع ماده شیرین کننده به آنها اضافه نشده باشد می خورد.)

اتفاقی که می افتد:

1- هورمونی به نام اپی نفرین ( آدرنالین ) ترشح می شود که بدن را در حالت هوشیاری قرار می دهد.( هورمون اپی نفرین زمانی که بدن در موقعیت هیجان انگیز قرار می گیرد ترشح می شود. )

2- همچنین هورمونی به نام کورتیزال ترشح می شود که موجب بالا رفتن میزان قند خون شده و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.( هورمون کورتیزال زمانی که بدن در حالت استرس قرار می گیرد ترشح می شود. )

واین بدان معناست، فردی که بیشتر از 18 ساعت غذا نخورده باشد و بدن خودش را با فستینگ بیشتر از 18 ساعت سازگار کرده باشد و به صورت تکاملی این مسیر را طی کند، در درجه بالایی از هوشیاری و انرژی قرار دارد .

اگر 24 ساعت غذا نخوریم

اگر 24 ساعت مواد غذایی به بدن نرسد بدن انسان عکس العمل جدیدی را از خودش نشان می دهد.

1- عملاً گلایکوژن ذخیره نمی شود که بدن بتواند از آن به عنوان منبع غذایی استفاده کند.

2- بدن برای کسب انرژی سراغ چربی ها می رود و از چربی های ذخیره شده به عنوان منبع غذایی استفاده می کند و این یعنی افرادی که می خواهند به سرعت وزن خودشان را کاهش دهند هر 24 ساعت یک وعده غذا بخورند تا بدن آنان بتواند چربی های اضافی را از به سرعت بین ببرد.

اگر بیشتر از 24 ساعت غذا نخوریم

 اگر بدن به صورت تکاملی به غذا نخوردن در بازه زمانی 24 ساعته عادت کرده باشد ( تقریبا بعد از 5 الی 6 هفته تک وعده بودن در 24 ساعت ) هر پنج شش روز یک بار فستینگ خودتان را بیشتر از 24 ساعت ادامه دهید در این صورت بدن شروع می کند به

1- پاکسازی کردن سلولهای مغزی.

2- بدن انسان گروث هورمون ( Human Growth Hormone ) هورمون رشد را ترشح می کند و عضلات بدن را تقویت می کند، شاید وزن فردی که از این برنامه غذایی استفاده می کند ثابت بماند و آن این دلیل است که چربی ها کاهش پیدا می کنند و عضلات افزایش پیدا می کنند و با این کار اندام ظاهری فرد زیبا تر و قدرت بدنی او افزایش پیدا می کند.

و این یعنی یکی از مهم ترین راههایی که بدن انسان می تواند عضله سازی کند غذا نخوردن است و ترشح گروث هورمون و تقویت عضلات بدن انسان و اگر ورزش کردن در کنار این برنامه غذایی باشد این اتفاق دوچندان می شود چون ورزش باعث ترشح هورمون رشد می شود. 

3- معجزه ایی در بدن انسان اتفاق می افتد به نام ( BDNF ) ( brain derived neurotrophic factor ) ( فاکتور نورو تروفیک مشتق از مغز ) واین یعنی اتصالات جدید در مغز ایجاد می شوند به همین دلیل فردی که بیشتر از 24 ساعت غذا نخورد هوشیار تر می شود، حافظه طولانی مدت او قدرتمند تر می شود.

4- ( BDNF ) ( brain derived neurotrophic factor ) ( فاکتور نورو تروفیک مشتق از مغز ) نقش مهمی در بقا و رشد نورونها ایفا می کند و به عنوان تعدیل کننده انتقال دهنده عصبی عمل می کند و در انعطاف پذیری نورونی که برای یاد گیری و حافظه ضروری است و مانع بروز خیلی از بیماری های مغزی می شود مانند پارکینسون، آلزایمر، هانتینگتون و ...(9) 

5- معجزه ایی دیگر در مغز انسان رخ می دهد به نام( Neurogenesis ) تولید نورونهای جدید در مغز انسان و باز سازی نورونهای عصبی و جوان سازی مغز انسان . 

6- در صورتی که هورمون رشد( Human Growth Hormone ) و فاکتور نورو تروفیک مشتق از مغز ( BDNF ) ( brain derived neurotrophic factor ) هم زمان اتفاق بیافتند اتفاق جدیدی رخ می دهد و آن تولید سیناپس های جدید توسط مغز هست .

7- همه آنچه که در مورد تاثیر فستینگ تا الان گفتیم از قبیل سیناپس جدید، BDNF ، تولید کیتونها ، گروث هورمون و ... همه با ورزش کردن هم زمان با فستینگ چندین برابر رشد می کنند و این بدان معناست، کسی که فستینگ را به عنوان برنامه غذایی خودش انتخاب کرده و هم زمان با آن ورزش می کند در عالی ترین مسیر سلامتی جسمی حرکت می کند به همین دلیل بهترین زمان برای ورزش کردن یک الی دو ساعت قبل از غذا خوردن هست .

ورزش کردن 200 الی 300 درصد گروث هورمون را بالا می برد.

فستینگ دو روزه الی چهار روزه 2000 درصد گروث هورمون را بالا می برد.

که در ادامه در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهم کرد.

8- بعد از 24 ساعت غذا نخوردن پدیده ایی در بدن انسان رخ می دهد به نام ( Autophagy ) اتوفاژی یا ( خود خوری ) که یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در اثر فستینگ به وجود می آید.

زمانی که فستینگ یا نخوردن غذا بیشتر از 24 ساعت افزایش پیدا می کند و مواد غذایی به بدن نمی رسد بدن به خاطر نیاز به انرژی و تامین مواد غذایی برای سلولها شروع می کند سلولهای ضعیف را می خورد.

به این صورت که سلولهای ضعیف و پروتئین های ضعیف و نامناسب را تجزیه و به عنوان مواد غذایی وارد جریان خون می کند و هر کجای بدن نیاز به مواد غذایی داشته باشد از آن استفاده می کند، تا جایی که سلولهای نامناسبی که بعداً می توانند سرطانی شوند تجزیه شده و از بین می روند و این مانع بروز سرطان در جسم افراد می شود.

این روند به صورتی رخ می دهد که بدن انسان کاملا هوشمندانه عمل می کند و فقط سلولها و پروتئین های اضافی را مورد استفاده قرار می دهد و از هر چیز اضافی به عنوان منبع غذایی استفاده می کند، مانند خال گوشتی، جوشهای نامناسب، کک و مک، زگیل ها و هر چیز به درد نخور در بدن را شناسایی کرده و آن را از بین می برد .

9- یکی دیگر از معجزاتی که در اثر فستینگ یا نخوردن غذا در بیش از 24 ساعت رخ می دهد این است که سلولهای مغز استخوان شروع می کنند به تولید سلولهای بنیادین.

سلولهای بنیادین سلولهایی هستند که می توانند به طور نامحدود تکثیر شوند و با ایجاد سلولهای تخصصی به ترمیم سلولهای آسیب دیده کمک کنند که در حال حاضر متخصصین خون و آنکولوژی از این سلولها برای درمان یا کنترل سرطان خون یا اختلالات خونی استفاده می کنند.

سلولهای بنیادین می توانند به گلبولهای سفید، گلبولهای قرمز، سلولهای مغزی، سلولهای ماهیچه ایی قلب، سلولهای استخوانی و هر نوع سلولی که بدن به آن نیاز دارد تبدیل شوند.(11) 

در اصل بدن شروع می کند به زایش سلولهای مورد نیاز خودش و محافظت از خود و برای این کار از سلولها و پروتئین های ضعیف و به درد نخور استفاده می کند و آنها را به انرژی تبدیل می کند و مغز استخوان شروع می کند به تولید سلولهای جوان و یکی از آن ها جوان سازی پوست و شفاف شدن پوست بدن است.

به همین دلیل افرادی که با این روش وزن خودشان را کاهش می دهند پوست بدن آنها نمی افتد و چروک نمی شود چون بدن برای کسب انرژی خودش از پوستهای اضافی و پیر استفاده کرده و پوست جوان را جایگزین آن قرار داده است.

اگر 48 ساعت غذا نخوریم و فستینگ را ادامه دهیم

درمان سرطان و از بین بردن سلولهای سرطانی

اگر فستینگ یا نخوردن غذا تا 48 ساعت ادامه پیدا کند

1- گروث هورمون یا همان هورمون رشد تا 500 درصد افزایش می یابد و تا 2000 درصد هم ادامه پیدا می کند.

2-  ( BDNF ) ( brain derived neurotrophic factor ) ( فاکتور نورو تروفیک مشتق از مغز ) ادامه پیدا می کند.

3- سلولهای جدید در مغز تولید می شوند.

4- کیتونها به مقدار زیادی افزایش می یابند.

5- بدن در حالت چربی سوزی قرار می گیرد.

6- ( Autophagy ) اتوفاژی یا ( خود خوری ) ادامه پیدا می کند وبدن بیشتر از قبل شروع می کند به پیدا کردن سلولها و پروتئین های نامناسب و از آنها به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.

7- سلولهای پیر از بین می روند و سلولهای جوان جایگزین آنها می شوند.

8- میزان هوشیاری مغز بالا می رود.

9- طول عمر بیشتر می شود.

اگر دقت کرده باشید افرادی که در معابد چین یا ژاپن روزه داری بلند مدت دارند طول عمر زیادی دارند.

10- عملکرد سیستم قلبی عروقی بدن بهبود می یابد.

11- مغز استخوان سلولهای بنیادین بیشتری تولید می کند، به همین دلیل سلولها جوان سازی می شوند و سلولهای جوان جایگزین سلولهای پیر و فرسوده می شوند.

12- گلبولهای سفید بیشتر می شوند تا بتوانند سیستم ایمنی بدن را بالا ببرند.

13- روند رشد سلولهای سرطانی معکوس می شود و از بین می روند.

با توجه به اینکه سرطان در اثر ناهماهنگی و تداخل سلولهای خود بدن ایجاد می شود و به دلیل وجود مواد قندی در جریان خون سلولهای سرطانی بیش از اندازه رشد می کنند و این رشد بیش از حد نیاز به انرژی بالا دارد ومنبع غذایی این سلولها فقط مواد قندی و کربوهیدرات هستند، در نتیجه زمانی که بدن در حالت فستینگ قرار می گیرد و همچنین به جای کربوهیدرات و مواد قندی از پروتئین و سبزی جات به عنوان منبع غذایی استفاده می شود، عملاً به سلولهای سرطانی غذا نمی رسد و چون وظیفه   ( Autophagy ) اتوفاژی یا ( خود خوری ) استفاده از سلولهای ضعیف به عنوان منبع غذایی هست و با توجه به اینکه سلولهای سرطانی ضعیف شده اند بدن انسان از آنها به عنوان منبع غذایی استفاده می کند و آن را از بین می برد.

اکثر خانم ها دچار سرطان سینه یا ندول تیروئید هستند که با این برنامه غذایی این موضوع قابل درمان است.

 14- بدن نسبت به هورمون انسولین حساس می شود و مقاومت به انسولین در بدن انسان برطرف می شود.

بهترین حالت برای فستینگ

هرچند فستینگ ( روزه داری ) برای بدن انسان خیلی خوب است ولی به این معنا نیست که همیشه در این حالت زندگی کنیم بهترین حالت این است که خودمان را به یک وعده در روز برسانیم و در بازه زمانی 24 ساعته تنها نیم ساعت الی یک ساعت غذا بخوریم و آن هم پروتئین حیوانی، سبزی جات و در کل مواد غذایی که در جلسه سوم گفته شده را استفاده کنیم که کمترین میزان ترشح انسولین را به همراه دارند.

برای فستینگ طولانی مدت 48 ساعته یا 72 ساعته هر دو هفته یک بار این تمرین را انجام دهید و برای فستینگ 4 الی 5 روزه هر یک ماه یک بار یا دو ماه یک بار 4 الی 5 روز فقط آب بنوشید و غذا نخورید تا بدن شما برود سراغ سلولهای بنیادین و مزایایی که گفتم را به دنبال دارد.

برای این کار زمانی که گرسنه شدید می توانید با خوردن آب و یا پیاده روی آن لحظه را بگذرانید تا گرسنگی شما برطرف شود و همه اتفاقات خوبی که گفتم برای بدن شما رخ بدهد.

امیدوارم از این موضوعات به بهترین وجه استفاده کنید و در بهترین حالت سلامتی جسمی و روحی زندگی کنید و از زندگیتان لذت ببرید.

در پایان آرزوی سلامتی و خوشبختی دنیا و آخرت را برای شما عزیزانم دارم و شما را به خدای مهربان می سپارم.  

 

حبیب خیری

سایت آموزشی مسیر نور

 

ورود به جلسه ششم راز سلامتی جسمی و روحی

 

به لطف خدای مهربان کلاسهای آرامش  آماده سازی و بارگذاری و شدند و شما عزیزان می توانید محصول ارزشمند آرامش و خوشبختی را تهیه کرده و از آن استفاده نمایید.

 

خرید محصول

 

..........................................................................

.................................. 

برخی از منابع مورد استفاده در این مقاله :

 

1)دانشگاه جانز هاپکینز واقع در بالتیمور ، مریلند ، ایالات متحده آمریکا

https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/intermittent-fasting-what-is-it-and-how-does-it-work

 

2) بیمارستان وینمک در ویتنام ( www.vinmec.com ) 

https://www.vinmec.com/eng/blog/what-happens-if-you-fast-completely-for-a-day-en  

 

3) شبکه جاما 

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2787246

 

4) رولینگ وو  و  یرن هانگ از دانشگاه بیهانگ پکن چین

https://www.researchgate.net/publication/357621766_The_Effect_of_Fasting_on_Human_Metabolism_and_Psychological_Health

 

5) دانشگاه جانز هاپکینز واقع در بالتیمور ، مریلند ، ایالات متحده آمریکا

https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/intermittent-fasting-what-is-it-and-how-does-it-work

 

 6) گروه تحقیقاتی BMJ یکی از بزرگ ترین مراکز تحقیقاتی در جهان که در بریتانیا، آمریکا، هندوستان و چین فعالیت دارد

https://www.bmj.com/content/389/bmj-2024-082007#F2

 

7) تاثیر 7 روز روزه داری برعملکرد بدنی و سازگاری و متابولیکی در طول ورزش در انسان مجله تحقیقاتی اشپرینگر نیچرلیمیتد  دفتر کار در بریتانیا، امریکا و چین

https://www.nature.com/articles/s41467-024-55418-0

 

8) اثر متابولیکی وهورمونی 8 روز روزه داری فقط با خوردن آب همراه با ورزش در مردان میانسال مجله تحقیقاتی اشپرینگر نیچر لیمیتد  

https://www.nature.com/articles/s41598-025-05164-0

 

 9) کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا ( فاکتور نورو تروفییک مشتق از مغز و پیامد های بالینی آن )( BDNF ) ( brain derived neurotrophic factor )

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4697050/#:~:text=Brain%2Dderived%20neurotrophic%20factor%20(BDNF,essential%20for%20learning%20and%20memory.

 

10) آژانس تحقیقات پزشکی آمریکا در مورد سلولهای بنیادین

https://stemcells.nih.gov/info/basics/stc-basics

 

11) کلینیک مایو (بنیاد آموزش و تحقیقات پزشکی مایو) ( MFMER ) در آریزونای ایالات متحده آمریکا در مورد سلولهای بنیادین

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/bone-marrow-transplant/in-depth/stem-cells/art-20048117 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مدیریتی مسیرنور تماس بگیرید.

تماس با واتساپ
Close and go back to page